בניית פרופיל לקוח

תוכן עניינים

מה זה פרופיל לקוח

פרופיל לקוח הוא למעשה תיאור מפורט של לקוח היעד.
כל פרופיל לקוח מכיל מידע רב ככל הניתן על הלקוח, מידע המורכב מנתונים דמוגרפים, תחומי עיסוק, תשוקות, רצונות, צרכים, ערכים ועוד.

פרופיל לקוח נותן לנו להבין לעומק:

  • מי הלקוח שלנו
  • מה המטרות של הלקוח שלנו
  • מה התסכולים
  • איפה הלקוח שלנו נמצא
  • מתי הלקוח שלנו הכי פעיל
  • מה מניע את הלקוח שלנו לקבל החלטות

איך זה משפיע באופן ישיר על המוצר שלך ועל תהליך הרכישה.

בשלב הראשוני אני ממליצה לבנות שלושה פרופילים שונים של לקוחות.

איך מגדירים פרופיל לקוח?

השלב הראשון הוא תשאול לקוחות.
תשאול הלקוח יעזור לך לזהות מה הלקוח רוצה / צריך ומה מניע אותו לפעולה.
התשאול יעזור לך להבין אם הלקוח שלך מתחבר ליישות המיתוגית שלך ולמותג.
תדאג לראיין כמו גדולה של לקוחות קיימים / קהל יעד וממליצים.

לקוחות קיימים : שים לב שאתה מתשאל גם לקוחות מרוצים וגם כאלה שלא. המטרה היא להבין את חוויית הלקוח מכל הכיוונים. הממצאים שתקבל מלקוחות לא מרוצים ישרתו אותך טוב יותר לתיקון וצמיחה.

קהל יעד: חשוב לדבר עם קהל שעדיין לא חווה את השירות / המוצר שלך. כך תקבל תמונה מקהל יעד שדעתו לא משוחדת.
קהל היעד שלך ולידים הם משאב מצויין ליצירת פרופיל לקוח של קהל לא משוחד – כבר יש לך את פרטי הקשר אז פשוט מאוד להשתמש במידע הזה וזה גם זול.

הפניות: תשאל את כל מי שאתה מכיר אם יש לו הפניות טובות עבורך. הם יכולים לכוון אותך לקהל מרואיינים נפלא.

תתחיל עם 3-5 ראיונות לפיתוח כל פרופיל לקוח

לאחר שתשאלת את כל מי שיכול לסייע לך לייצר פרופיל לקוח הגיע הזמן לבנות את הפרופיל.

כל פרופיל לקוח צריך להכיל את הפרטים הבאים:
שם, גיל, תמונה, מקצוע, מיקום מגורים, מטרות (מה המטרה שלו, מה הוא צריך או רוצה, איך המטרות שלו קשורות למותג  או למוצר) תסכולים, בעיות, איך הבעיות משפיעות על המטרה של הלקוח והצרכים שלו. ביוגרפיה- קצת ידע ורקע איך המוצר / שירות שלך יכול לעזור לו.

כמובן בניית פרופיל הלקוח חייב להיות מבוסס על מידע אמיתי. אל תייצר את הפרופיל האידיאלי.

כמו כן קצת מידע יותר מעמיק של הפרופיל לקוח:
מילות מפתח המגדירות את פרופיל הלקוח לדוגמא: חברותי, רציני, סתגלן
איזה טיפוס הוא: ספונטני, דומיננטי, וכדו
איזה מותגים הוא אוהב או מבצע אינטראקציה איתם בתדירות גבוהה.
ציטוטים מדברי לקוחות שראיינת.
ערוצים נוספים: היכן הפרופיל לקוח שלך צורך תוכן ואיך הדרך הטובה ביותר להגיע אליו באמצעות מסרים שיווקיים.

ממה להימנע בעת בניית פרופיל לקוח?

פרופיל לקוח מסייע רבות אך אינו מהווה תחליף לשיחות עם לקוחות. הלקוחות שלך הם יותר מעובדות יבשות ומה שמניע אותם משתנה בהתאם לסיטואציה שבה הם נמצאים.

פרופיל לקוח הוא מרכיב אחד מהתמונה השלמה. ברגע שיש לך את הפרופיל לקוח השתמש בו ע"מ לייצר מסע לקוח ותחבר אותו לעולם האמיתי.

Share:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

מאמרים נוספים

בניית פרופיל לקוח

מה זה פרופיל לקוח פרופיל לקוח הוא למעשה תיאור מפורט של לקוח היעד. כל פרופיל לקוח מכיל מידע רב ככל הניתן על הלקוח, מידע המורכב

Read More »

מחקר זהות מותג

לפני שאתה צולל לשלב עיצוב אלמנטים גרפיים של זהות המותג ובונה את המותג שלך , צריך להבין איך המותג שלך כרגע נתפס אל מול הלקוחות

Read More »

איך בונים אסטרטגיית מותג

מהו זהות מותג? זהות מותג הוא המרכיב הנוסף שהופך את העסק שלך לייחודי ושונה מול כל עסק אחר. זהות מותג כוללת בתוכה אלמנטים עיצוביים(ויזואליים) כגון:

Read More »

לתיאום שיחת התאמה לתוכנית